Jistě máte svou vizi podnikavého kouče, jdete si za svým snem a víte, proč se koučování věnujete. Kde to někdy drhne? Jednoznačně v nabídkách. Nedáváte o sobě vědět, není jasné, co děláte a co to klientům přináší.

Proč se koučům nechce jít s kůží na trh?
Nabízíte něco, na čem Vám opravdu záleží. Opravdu Vám záleží na tom, abyste do své práci dali absolutně vše. Opravdu Vám záleží na tom, aby se klienti cítili lépe, žili lepší život a aby došlo k jejich životní proměně. A to je ten důvod, proč máte knedlík v krku, když jdete s klientem na discovery call. To je ten důvod, proč jdete raději přeleštit další okno, než abyste napsali prodejní příspěvek.
Jak z toho ven?
Zapomeňte na sebe. Zapomeňte na svoje ego. Myslete na toho jednoho konkrétního klienta, který o vás zrovna teď potřebuje slyšet.
Myslete na jeho skutečné potřeby. Buďte konkrétní.
Vykreslete mu v nabídce, co všechno by mohlo být jinak, kdyby chtěl.
Můžete se zamyslet na jeho životní situací.
Můžete se opřít o konkrétní problém.
Které z hlavních životních hodnot by měly být v nabídce patrné?
Hrajte si s tím. Napište si několik variant stručných nabídek. Někde si je uložte a můžete je publikovat podle nálady. Představte si, že klient sedí naproti vám a povídáte si s ním. Nepište, povídejte si s ním.
Návodů na psaní nabídek je plný internet, ale přirozenost lidské konverzace vždy vyhrává. Buďte upřímní a přiznejte, že máte také chyby. Ještě víc se tak klientům přiblížíte.
S nabídkami je to jako se skákáním do ledové vody, když ledovou vodu fakt nemusíte
Když není nabídka, není poptávka. Dejte o sobě vědět. Nechcete dopadnout, takže Vám pak klienti budou říkat:” Probůh, kde jste byla, že jsem Vás objevila až teď?”
Takže! Tři, dva, jedna teď. Obrazit se a skočit do ledové vody. Uděláte to jednou, dvakrát, třikrát, desetkrát a pak už v tom začnete mít zalíbení. Už budete vědět, jak se odrazit. Jak se do vody správně ponořit, jak se nadechnout. Postupně můžete posilovat vaše umění zveřejňování nabídek.

Strach, aby se z vás nestal prodejce hrnců
Máte strach, že nabídka vyzní jako levný podomní prodej? Nemusíte jej mít, když v nabídce projevíte skutečný zájem o klienta a jeho potřeby.
Prodej je o budování důvěry. Není to o tom, že budete jen nabízet. Je to o hodnotném obsahu. Seth Godin v knize Tohle je marketing píše o úspěšném podomním prodejci hrnců. Zatímco většina ochodníků přijede do města na jeden den, obejde domy a prodá jen v několika málo domácnostech. Úspěšný prodejce přijede do města na týden. Tento prodejce zazvoní u dveří a povídá si s lidmi, projevuje o ně skutečný zájem. Nezazvoní jen jednou, během týdne se objeví u dveří několikrát, až později přijde řeč na hrnce a prodej postavený na důvěře.
Vy asi nebudete zvonit u dveří, ale budete klientům dávat hodnotný obsah, budovat si důvěru a pak, možná až po třetím, pátem newslettru, přide milý e-mail, že si s vámi klient chce popovídat. Už víte, kam tím mířím?
Strach z přehlcení
Kde všude máte být vidět? Stručně. Na jedné platformě, v jedné FB skupině, ve vlastním newslettru, na místech, kde se pohybuje ideální klient – jóga studio, kavárny, obchůdek s bio produkty apod. Klíčem k úspěchu není být všude, ale objevovat se pravidelně.
Mějte plán, mějte to v kalendáři.
Udělejte to jako prioritní úkol dne.
Bez výmluv. Bez sebelitování, že vám přeci ještě chybí další kurz k tomu, abyte byli ještě dokonalejším koučem.
Ale já jsem introvert!
Tuhle námitku slyším často a naprosto ji chápu. Jenže problém není v tom, že jsme introverti. Problém je v tom, že nezveřejňujeme nabídky. Pro introverty jsou lepší newslettry a články na webu, než prezentace na hlučných sociálních sítích. Jde jen o to, jakou platformu zvolíte. A mimochodem, možná jste spíš ambiverti?
Kde brát inspiraci pro psaní koučovacích nabídek
Vycházejte z toho, co potřebuje váš klient. Projděte si všechny reference, zápisy z koučinku a na tom to postavte. Jednoduché, účinné, neomylné. Plus vám to dodá sebevědomí pevné jako skála. Přesně to při psaní nabídek rozhodně potřebujete.

Jdetě do akce
Jestli se Vám při myšlence na zveřejnění koučovací nabídky ježí chlupy na těle a břicho tvrdne jako beton, tak není lepší lék, než jít do akce a dokázat si činy, že i vy můžete skákat do ledové vody jako mistr světa.
Myslete na klienta a jeho skutečné potřeby.
Myslete na klienty, kteří vás potřebují. Nemyslete na konkurenci. Děláte to pro klienty.
Vytvořte si nabídky do zásoby. Klidně je s někým konzultujte.
Mějte to s železnou pravidelností v diáři a nevynechtejte ani jednou.
Cvičení dělá mistra. Vězte, že po čase dovednost zveřejňování nabídek ovládnete tak, že se své plachosti budete s odstupem času smát.
Přeji Vám hodně zdaru a spokojených klientů. Pokud chcete najít isnpiraci pro formulaci nabídek, můžeme společně vytvořit nejednu vaši neodolanou nabídku.
P.S.: Jak to má se zveřejňováním nabídek já? Také se učím skátat do ledové vody. Většinu klientů mám na doporučení. Dlouho mi trvalo, uvědomit si, co mi vadí v prezentování na sociálních sítí. Je to fakt, že nejsem přirozeně soutěživý typ. Bohužel jsou pro mě sociální sítě něco jako středomořské tržiště, kde jeden prodejce překřikuje druhého. Naštěstí podobně jako na tržiště, i na sociální sítě chodí různí zákazníci, a ti mají rozdílné představy o komunikaci. Přesně tohle jsem si potřebovala srovnat v hlavě. A že mi to trvalo! Nemusím to dělat šablonovitě. Nemusím to dělat jako “všichni”. Můžu to dělat podle sebe. Potřebovala jsem k tomu nějaký čas a pomoc mentora, tak a teď se můžete smát, jaká jsem to kovářova kobyla:-) Ale víte, jak to je. Plavat vás nenaučí ten, kdo k tomu má talent od malička, plavat vás naučí kamarádka, která se to naučila týden před vámi a dlouho s tím také bojovala. Jedině ta chápe vaše strachy, potřeby, pochybnosti a výmluvy proč to nejde. Ukáže vám jak na to, protože to hrdě překonala.
Nejnovější komentáře