Najít ten správný lead magnet, který ideálně vystihne vaše koučovací služby, může být někdy opravdu oříšek. Máte tolik nápadů, ale sami se neumíte rozhodnout, který je pro lead magnet ten nejlepší.
Také jsem to dlouho řešila. Tímto článkem vám chci pomoct, abyste se konečně odhodlali ke tvorbě lead magnetu a zbytečně se neochuzovali o klienty, kteří vás potřebují. Často totiž máte materiál na lead magnet hotový, ale možná o tom ani nevíte.
Co je lead magnet?
Začněme od začátku. Co to vlastně lead magnet je? Lead magnet je materiál, který nabízíte zdarma na vašich webových stránkách výměnou za e-mailovou adresu. V lead magnetu nabízejte materiál, který bude pro vaše klienty hodnotný a užitečný.
Můžete se na lead magnet dívat z pohledu hudební kapely, která ještě před vydáním zveřejní první písničku, kterou naláká posluchače ke koupi celého alba. Pokud budete hledat informace o lead magnetu v angličtině, najdete ho pod názvy freebie, opt-in offers, opt-in incentives, content upgrades.
Inspirace pro váš lead magnet
Jakou formu bude mít váš lead magnet, je plně na vás. Můžete se pustit tvorby do e-booku, nebo natočit celý online kurz. Klidně to může být něco, co však pro klienta bude mít vysokou hodnotu. Zde je pár nápadů pro lead magnet:
- Pracovní list
- Taháky/návody
- Obsahově zajímavé video
- Záznam z webináře
- Záznam z přednášky
- Průvodce
- E-book
- Kvíz/test
- Přístup do soukromé skupiny
- Nejčastější problémy a jejich řešení
- Meditační nahrávka
- Jednoduchý návod koučovací techniky
- Ukázka z koučinku
Co by měl lead magnet obsahovat?
Jednoduše řečeno odpověď na to, co klienti nejčastěji trápí. Podněty pro tvorbu lead magnetu už možná máte v šuplíku a ani o tom nevíte. Na co se klienti nejčastěji ptají na úvodním sezení? Co jsou jejich nejčastější problémy, které slýcháte stále dokola? Tak přesně toto jsou ty nejlepší podněty pro tvorbu vašeho lead magnetu.
Při tvorbě lead magnetu nezapomínejte na to, kdo je váš ideální klient a s jakou cílovou skupinou chcete pracovat. Tvorba lead magnetu by měla být v souladu s cílem vašeho podnikání, nebojte se tedy zaměřit přesně na ty klienty, které chcete získat.
Lead magnet je hotový a co dál?
Vytvořením lead magnetu to nekončí. Je potřeba se zaměřit na výběr správné marketingové platformy. Marketingová platforma vám umožní vytváření formulářů pro sběr kontaktů a následné odesílání automatického e-mailu, který lead magnet klientovi doručí a zároveň se jeho kontakt automaticky přidá do seznamu kontaktů. Na trhu existuje mnoho marketingovových platforem (e-mail service provider), můžete vybírat ze zahraničních a také českých.
Shrnutí
Lead magnet je velmi efektivní způsob, jak můžete klientům nabídnout hodnotu a zároveň ukázat, jak by mohla vypadat vaše spolupráce. Jak nastavit technické řešení lead magnetu můžeme vyřešit během jednorázové konzultace, ušetřím vám mraky času, který byste promrhali výběrem správné marketingové platformy a nastavováním technického řešení.
P.S.: První lead magnet jsem tvořila dva měsíce, a nakonec jsem ho nepoužila. Druhý lead magnet jsem tvořila v souladu s cílovou skupinou a okamžitě jsem ho použila. Týden po zpřístupnění lead magnetu jsem získala 3 platící klientky pro dlouhodobou spolupráci.
Dva týdny po zveřejnění lead magnetu mě kamarád upozornil, že mám leed magnetu překlepy. Myslela jsem, že se studem propadnu. Ano, udělala jsem chybu a na web umístila soubor, který neprošel korekturou. Ten správný opravený soubor spokojeně a netknutě ležel v mém počítači:-) Nicméně i přes překlepy v lead magnetu si ke mně klienti cestu našli. A proč? Protože nečekám až bude vše perfektní. Pořád bude co zlepšovat! Jen se zbytečným čekáním, přešlapováním a váháním nepřipravujte o klienty.
Nejnovější komentáře