Nenechte si ujít letní termín intenzivní marketingové konzultace Brand day.

Chcete udělat z koučinku solidní podnikání, jenže máte někdy pocit, že nevíte z které do které? Pocit přehlcení nebo naopak pocit marnosti? Každý se nacházíme v různých fázích podnikání. Bez ohledu na to, v jaké fázi podnikání jste a jak moc vážně to s koučinkem myslíte, můžete mít pocit, že věci nejdou takovým tempem, jaké jste očekávali. Pojďme si říct, jak můžete nastavit v podnikání systém, který bude fungovat.

Pořádek a systém jako cesta ke svobodě

Když se pobavíte se zkušeným freelancerem, většinou se dozvíte, že si našel v práci svůj vlastní systém. Já se s vámi podělím o ten můj, který jsem ladila několik. měsíců. 

Plánovat, počítat a přemýšlet, kam směřujete vám může paradoxně rozvázat ruce a ulehčit život. Pokud se chcete v podnikání cítit svobodněji, navrhuji tyto kroky. Nebojte se jich, jsou jednoduché a dovedou vás k tomu, že budete mít víc času a odlehčenější „to do list“. 

Dopřejte péči jen sobě a svému podnikání, vytvořte si obraz sebe sama za půl roku

Chcete udělat z koučinku solidní podnikání, jenže máte někdy pocit, že nevíte z které do které? Pocit přehlcení nebo naopak pocit marnosti? Každý se nacházíme v různých fázích podnikání. Bez ohledu na to, v jaké fázi podnikání jste a jak moc vážně to s koučinkem myslíte, můžete mít pocit, že věci nejdou takovým tempem, jaké jste očekávali. Pojďme si říct, jak můžete nastavit v podnikání systém, který bude fungovat.

Kde chcete být ode dneška za půl roku? 

Jaké projekty chcete mít ukončené?

Jak chcete, aby vypadal Váš ideální den? 

Udělejte si seznam a významné události zapište do jednotlivých měsíců.

Chcete dokončit knihu? 

Konečně začít plánovat obsahový marketing s předstihem? 

Rozšířit kvalifikaci o další koučovací výcvik?

Dopřát si nové brandové focení a nový web k tomu? 

Konečně začít prodávat koučovací balíčky za vyšší cenu? 

 

Sepište si všechny úspěchy, které byste chtěli slavit ode dneška za půl roku. Barvitě si to představte a zkuste to vnitřně prožít. Radujte se z těchto úspěchů už předem. Pomůže, když si své cíle umístíte na viditelné místo. 

Proč jen půlroční plánování?

Plány na několik let dopředu vůbec neodsuzuji, pracuji i s vizí na několik let dopředu nicméně, když se zaměříte na půlroční plán, budete těžit z těchto výhod. 

  1. Získáte konkrétnější představu toho, kam byste se chtěli posunout do Vánoc, do Velikonoc, do vašich narozenin. Zkrátka a dobře budete mít termín splnění cílů proklatě blízko a to vás bude motivovat k tomu, abyste na tom pracovali téměř denně
  2. Za půl roku se v podnikání a osobním rozvoji posunete hodně daleko. Často překvapíte sami sebe, tak by byla škoda se brzdit a plánovat na roky dopředu, když už za půl roku stejně budete na úplně jiné úrovni.

 

Vize na očích a konkrétní úkoly v diáři

Jakmile budete vědět, co přesně chcete stihnout za půl roku, je to jen otázka střízlivého plánování ve vašem diáři. Kromě diáře k tomu používám i přehlednou tabulku. Pro každý měsíc si vytyčím jen jednu prioritu, která je v souladu s půlročním plánováním. Mám tedy jasno v tom, na co se daný měsíc soustředím a zároveň je to moje pojistka před vykolejením od toho, čeho chci skutečně dosáhnout za několik měsíců. 

Tabulka slouží také jako skvělý přehled vašich projektů, budete vědět, ve kterých měsících např. kulminuje příprava online kurzu, tudíž asi budete mít méně času pro koučování klientů. 

Půlroční plán můžete podpořit vision boardem. Doporučuji mít roční plán a vision board na očích, ale pozor nemusíte na to koukat každý den, abyste neměli pocit, že před sebou valíte velkou nezvládnutelnou kouli. Myslete na vizi jako celek, ale soustřeďte se na jednotlivé drobné úkoly, které vedou k cíli. 

Měsíční mílové kroky

Plánujte na každý měsíc. Co je pro daný měsíc priorita? Chcete se konečně odhodlat ke zdražení? Výborně, jaké konkrétní akční kroky zdražení zahrnuje a v jakém pořadí je uděláte? U velkých projektů si vystačím s jednou prioritou pro daný měsíc. Pokud mám rozpracovaných několik projektů, klidně si plánuji až tři priority pro daný měsíc. Raději méně a priority zvládnout, než se pokoušet o nemožné.

Jak zamezit zklamání z nedotažených úkolů?

Jednoduše si udělejte střízlivý odhad času k jednotlivým prioritám. Zkuste odhadnout, kolik klientů potřebujete pro koučink, kolik času potřebujete na sebevzdělávání, jaké dny chcete mít volno a kolik času chcete věnovat budování osobní značky např. tvorbou kvalitního obsahu.

Týdenní a denní plánování

Každou neděli si vyhradím hodinu času na to, abych si pečlivě naplánovala priority pro příští týden v souladu s půlročním plánem. Je to moje očista duše a také zrekapituluji uplynulý týden. Priority týdne se snažím zvládnout ideálně na začátku týdne, dodá mi to víc odvahy k plnění dalších úkolů. Vždy si položím tyto otázky:  

Co je stěžejní priorita tohoto týdne a jaké konkrétní kroky musím udělat?

Co z toho musím udělat já a co jde delegovat? 

Co z naplánovaných věcí bude mít největší přidanou hodnotu pro mé klienty a přinese mi další růst pro mé podnikání?

Jednou za měsíc jedna velká schůzka sami se sebou

Zastavte se a ohlédněte se za tím, co se povedlo. Sami nejlépe víme, jaké další kroky je potřeba udělat, jen potřebujeme čas, abychom o tom mohli v klidu přemýšlet. V měsíční rekapitulaci a otevření dalšího měsíce může výrazně pomoc psaní podnikatelského deníku. Jeden si vedu a není nad to vzít některé ze starých deníků ve chvíli, kdy se opravdu cítíte pod psa. Ujistí vás to v tom, že se opravdu posouváte.

Jak to aplikovat do praxe? 

Pokud jste dočetli až sem, určitě poj’dte do akce.

1 . Vytvořte si vizi vašeho podnikání.

2. Vizi rozporcujte do dílčích úkolů zvládnutelných do šesti měsíců.

3. Vytvořte si měsíční plán.

4. Z měsíčního plánu poskládejte týdenní plán.

5. Každou něděli (jednou týdně) si naplánujte priority pro daný týden. Poděkujte si za to, co se povedlo!

Co mi pomáhá ve chvílích, kdy se cítím v podnikání pod psa? Mít jasně danou vizi, odpočinek a vnitřní úsměv. Co pomáhá Vám? Napište mi.

Měsíční mílové kroky

Jak zamezít zklamání s nedosažení měsíčních priorit? Jednoduše si udělejte střízlivý odhad času k jednotlivým prioritám. Zkuste odhadnout, kolik klientů potřebujete pro koučink, kolik času potřebujete na sebevzdělávání, jaké dny chcete mít volno a kolik času chcete věnovat budování osobní značky např. tvorbou kvalitního obsahu.