Možná teprve začínáte s koučováním, nebo uvažujete o kariéře kouče. K naplnění vašeho snu samozřejmě potřebujete platící klienty.

Zde je pár tipů, které vám mohou pomoci v získávání nových klientů a postupnému budování osobní značky, která bude časem tak silná, že se klienti budou hlásit sami.

1. Umíte pracovat s vaší cílovou skupinou a profilem ideálního klienta

Řeknu vám to slovy mé babičky. Když budete chytat hodně zajíců, nechytíte ani jednoho. Zacílením si opravdu pomůžete. 

– Ujasněte si, kdo jste jako kouč. Jaké jsou vaše silné a slabé stránky? Nebojte se říct si o upřímnou zpětnou vazbu. 

– Na základě silných stránek si vydefinujete vaši cílovou skupinu. 

– Pro cílovou skupinu si sestavíte profil ideálního zákazníka. 

– Nabídku vašich služeb vytvoříte na základě potřeb vašeho ideálního klienta.  

2. Klienty aktivně vyhledáváte a nečekáte, až přijdou sami

Pokud nejste kouč, který strávil předchozích 20 let aktivním prodejem, tak jasně, tady to bude trošku problém. Postupně si v tom můžete vytvořit rutinu a začít nabízet své služby pravidelně. Důležité je, abyste si našli způsob, který vám vyhovuje. 

– Jste vidět na místech, kde se můžete potkat s ideálním zákazníkem. 

– Aktivně oslovujete vaše ideální zákazníky. Jdete jim naproti a nabízíte jim svoje služby. 

-Vytváříte si systém referencí, se kterými pracujete dál pro získávání dalších klientů. 

– Jste v kontaktu s klienty, kteří využili vašich služeb v minulosti, občasné zavolání či milý e-mail mohou být zdrojem dalších kontaktů na potenciální klienty. 

3. Váš brand je v souladu s duší vašeho podnikání

Pro někoho to může znít trochu ezo, ale v realitě jde o to, že v osobní značce vyhrává autenticita. Seth Godin říká, že osobní značka je to, co o vás ostatní říkají, když nejste zrovna v místnosti. Nemůžu nesouhlasit. V jednoduchosti jde o tyto tři body: 

– Vaše webové stránky reflektují vaši aktuální nabídku služeb. 

– Váš brand, fotografie a design je v souladu s tím, co očekává ideální zákazník. 

– Webové stránky nabízejí materiály zdarma za poskytnutý e-mail. Získáváte tak kontakty na potenciální klienty výměnou za hodnotný obsah. Projevujete tak zájem o klienty a snažíte se jim pomoct, ještě než se s vámi spojí. 

4. Pravidelně přispíváte tvorbou hodnotného obsahu

David Ogliv prohlásil, že klient na vás musí narazit minimálně 20krát, než si objedná vaše služby. Já si také dlouho oťukávám a prověřuji odborníky, které povolám do mých služeb. Dejte klientům pádné argumenty k tomu, proč si vybrat zrovna vás. Nejlépe toho docílíte kvalitním obsahem. 

– Vytváříte hodnotný obsah, který je dostupný a pomůže potenciálním klientům v rozhodování, zda si objednají vaše služby. 

– Znáte, chápete a rozumíte potřebám vašeho ideálního klienta. 

– Pravidelně se věnujete oslovování nových klientů až do chvíle, kdy se vám budou ozývat sami na základě referencí a i tehdy je potřeba nepřestat vytvářet zajímavý obsah. Trh se rychle mění:-)

5. Věříte si!

Vy máte svoji osobní cestu ke koučinku, která je unikátní. Vy sami jste jedineční svými zkušenostmi, vlastnostmi a touhou pomáhat ostatním. Ano, někdy máme každý chvilku, kdy to vše nejde úplně podle plánu, ale to může být jen krátkodobá záležitost, pokud máte silné “proč”. Hodně pomáhá obklopit se lidmi, kteří vás podpoří ve vašem růstu. Vyhledávejte kouče, odborníky a přátele, kteří vaši sebedůvěru podpoří. 

Pokud se vám zdá, že je toho nějak moc, můžeme se sejít na online schůzce, kde probereme vaši situaci. Pomůžu vám získat nadhled, přiblížím vás k cílové skupině a poradím vám konkrétnější tipy pro získávání klientů, tak abyste už zítra mohli začít podnikat konkrétní akční kroky.