Možná teprve s koučováním začínáte. Nebo o kariéře kouče jen uvažujete? Ať už je to jakkoliv, k naplnění vašeho snu samozřejmě potřebujete platící klienty. Jak to ale udělat?

Nesu vám pár ověřených rad, které vám pomohou získat nové klienty a postupně budovat osobní značku. Pokud je začleníte, uvidíte, že za pár měsíců bude vaše značka tak silná, že budete mít nekonečnou čekací listinu.

1. Naučte se pracovat s vaší cílovou skupinou a profilem ideálního klienta

Nechtějte oslovit všechny. Zacílení vám jen pomůže. Řeknu vám to slovy mé babičky: Když budete chytat hodně zajíců, nechytíte ani jednoho.

– Ujasněte si, kdo jste jako kouč. Jaké jsou vaše silné a slabé stránky? Nebojte se říct si o upřímnou zpětnou vazbu. 

– Na základě silných stránek si vydefinujte vaši cílovou skupinu. 

– Pro cílovou skupinu si sestavte profil ideálního zákazníka. 

– Nabídku vašich služeb vytvořte na základě potřeb vašeho ideálního klienta.  

2. Klienty aktivně vyhledávejte a nečekejte, až přijdou sami

Pokud nejste kouč, který strávil předchozích 20 let aktivním prodejem, tak je jasné, že v tomto bodě může nastat problém. Vytvořte si v tom rutinu. Nabízejte své služby pravidelně. Důležité je, abyste si našli způsob, který vám vyhovuje. 

– Buďte vidět na místech, kde se můžete s ideálním zákazníkem potkat. 

– Aktivně vaše ideální zákazníky oslovujte. Jděte jim naproti a nabízejte jim své služby. 

-Vytvářejte si systém referencí, se kterými pracujete dál pro získávání dalších klientů. 

– Buďte v kontaktu s klienty, kteří využili vašich služeb v minulosti. Občasné zavolání či milý e-mail mohou být zdrojem dalších kontaktů na potenciální klienty. 

3. Mějte váš brand v souladu s duší vašeho podnikání

Pro někoho to může znít trochu ezo, ale v realitě jde o to, že v osobní značce vyhrává autenticita. Vždy. Seth Godin říká, že osobní značka je to, co o vás ostatní říkají, když nejste zrovna v místnosti. Nemůžu nesouhlasit. Jak to vypadá, když je váš brand v souladu s duší vašeho podnikání?

– Vaše webové stránky reflektují vaši aktuální nabídku služeb. 

– Váš brand, fotografie a design je v souladu s tím, co očekává ideální zákazník. 

– Webové stránky nabízejí materiály zdarma za poskytnutý e-mail. Získáváte tak kontakty na potenciální klienty výměnou za hodnotný obsah. Projevujete tak zájem o klienty a snažíte se jim pomoct, ještě než se s vámi spojí. 

4. Pravidelně přispívejte tvorbou hodnotného obsahu

David Oglivy prohlásil, že klient na vás musí narazit minimálně 20krát, než si objedná vaše služby. Já si také dlouho oťukávám a prověřuji odborníky, které povolám do mých služeb. Dejte klientům pádné argumenty k tomu, proč si vybrat zrovna vás. Nejlépe toho docílíte kvalitním obsahem.

– Vytvářejte hodnotný obsah, který je dostupný a pomůže potenciálním klientům v rozhodování, zda si objednají vaše služby. 

– Ukazujte, že znáte, chápete a rozumíte potřebám vašeho ideálního klienta. 

– Pravidelně se věnujete oslovování nových klientů až do chvíle, kdy se vám budou ozývat sami na základě referencí. I tehdy je ale potřeba nepřestat vytvářet zajímavý obsah. Trh se rychle mění:-)

5. Věřte si!

Vy máte svoji osobní cestu ke koučinku, která je unikátní. Vy sami jste jedineční svými zkušenostmi, vlastnostmi a touhou pomáhat ostatním. Ano, každý máme někdy chvilku, kdy to vše nejde úplně podle plánu, ale to může být jen krátkodobá záležitost, pokud máte silné “proč”. Hodně pomáhá obklopit se lidmi, kteří vás podpoří ve vašem růstu. Vyhledávejte kouče, odborníky a přátele, kteří vaši sebedůvěru podpoří. 

Pokud se vám zdá, že je toho nějak moc, můžeme se sejít na online schůzce, kde probereme vaši situaci. Pomůžu vám získat nadhled, přiblížím vás k cílové skupině a poradím vám konkrétnější tipy pro získávání klientů, tak abyste už zítra mohli začít podnikat konkrétní akční kroky.