Znáte trefné marketingové slogany, které vám přibližují značku? Jako třeba:“ Banka, kterou budete mít rádi?“ Z dětství si pamatuji: „Vizír, vy zíráte, my zíráme.“ Ještě dnes mám před očima to zářivě bíle tričko. Chtěli byste mít kouzelnou větu, kterou se představíte a všem spadne brada?

Kde všude se potřebujeme představit jednou větou?
1. Neformální představení
Když vás představují známí někomu jinému a vy nechcete, aby to skončilo jen u strohého představení kouč/koučka/teraupeut, chcete k tomu něco dodat něco, co v lidech probudí zájem a touhu vás více poznat.
2. Hlavní stránka vašeho webu
Úderný marketingový claim ve stylu Banka, kterou budete mít rádi, by se hodil každému, ale pozor na to, abyste to nepřehnali s kreativitou a nevyšlo z toho něco naprosto nesrozumitelného.
3. Networking
Na různých eventech, kde dochází k prezentaci v rámci rychlého networkingu. Máte jen pár vteřin, abyste zaujali a udělali dobrý dojem.
S kreativitou raději opatrně
Pokud jste se pokoušeli kreativně vymyslet, jak shrnout do jedné věty, co děláte, asi jste se u toho pěkně zapotili. Obzvlášť pokud nabízíte služby v oblasti koučinku či osobního rozvoje. Nad vymýšlením kreativního sloganu pro vaši osobní značku můžete strávit měsíce a výsledek možná bude pro vaši cílovku matoucí. Tady se kreativita moc nevyplácí. Zjednodušte to, zestručněte a mluvte směrem k cílovce.
Představte se formou příběhu
Pojďte na to prakticky a zkuste se představit pomocí příběhu. Z příběhu jasně vyplyne pro koho tady jste, co nabízíte a jaký je přínos pro vašeho klienta. Donald Miller v knize Story board radí, abyste si vymysleli tento jednoduchý scénář.
Hlavní postava
Problém
Plán
Úspěch
Jak tato věta vypadá v mém případě?
Pomáhám koučům a terapeutům s nastavením prodejní strategie. Nemusíte se trápit s marketingem, když víte, jak na to. Pomůžu vám i s webem a vyladíme také jedinečný vizuální styl. Konečně začnete přitahovat vaše srdcové klienty.
Jak vidíte, sepsala jsem to do několika vět, určitě bych na tom mohla ještě zapracovat. Tady je malý tahák pro vás.
Zkuste si dosadit do této věty:
Pomáhám_______ (klient)__________(překonání problému)__________skrz/pomocí___________(plán), aby _______ (úspěch)
Několik vět a rozhovor s žákem čtvrté třídy
Můžete si zkusit napsat několik vět a upravovat je. Škrtat v nich nadbytečná slova. Tuhle větu totiž musíte znát lépe než násobilku. V ideální případě ji řekněte dítěti ze čtvrté třídy. Pochopí ji? Zapamatuje si ji?
Jak na neformální představení, které vzbudí zvědavost?
Spoustu možností kreativního představení můžete zažít u neformálního seznámení. Když to situace dovolí, můžete vaše představení přibarvit. Vždy mě štvalo, když jsem se někde měla představit jako učitelka. Měla jsem pocit, že si mě lidé negativně onálepkují a hodí do pomyslného šuplíku všech učitelů, které neměli rádi. Začala jsem to obcházet větou:
„Pracuji s mladými lidmi a pomáhám jim objevovat jejich potenciál. Učím je, jak si mohou plnit své sny a žít život podle vlastních představ.“ A už jsem měla namotané publikum, protože tato věta vzbuzovala v lidech otázky a mohli jsme tak začít konverzovat o tom, jakým stylem a kde učím.
Nejčastější chyby v představování
Moc mluvíte o sobě, ale málo směrem ke klientům. Začínáte ze široka, mluvíte o své minulosti, ale zapomenete vypíchnout to podstatné, čemu se věnujete teď. Používáte termíny, které jsou publiku vzdálené. Pochybujete sami o sobě.
Objevme v čem jste jedineční a jak postavit vaši představovací větu tak, aby zaujala vaše klienty.
Pavlína Olšáková
Strategie, marketing&webdesign pro kouče a lektory
V roli konzultantky je mým cílem ve vás najít to nejlepší, co v sobě ukrýváte. Umím navnímat vaše potřeby a nasměruji vás na kokrétní akční kroky, které povedou k hmatatelným výsledkům. Z konzultace odejtete s pozitivní energií, zvýšeným sebevědomím a naplněni smyslem vlastního kariérního směřování. Nemusíme zůstat jen u konzultace, můžete odejít s vizuály k vašemu osobnímu brandu a propacovaným webem. Podívejte se na moji nabídku služeb.

Nejnovější komentáře