Nenechte si ujít letní termín intenzivní marketingové konzultace Brand day.

Představme si Katku, profíka na copywriting s dlouholetou praxí a dobrým renomé.  Katka tak trochu nestíhá zakázky a rozhodla se odfiltrovat některé poptávky na konzultace online kurzem. Připravuje výborný kurz o copywritingu.

Baví jí to a strávila tím mraky času, ale trochu podcenila propagaci, protože se nerada prodává. Klienti ji většinou chodí na doporučení. Jenže kurz není samonosný, Katka chce během kurzu poskytovat kurzistům konzultace. Do začátku kurzu zbývá měsíc, objednávek má pět. Co teď?

Propagace kurzu je nedílnou součástí přípravy kurzu

Je potřeba se obout do propagace a neztrácet čas. Prodej v moderním online světě je o budování důvěry. Klienti hned nebudou klikat na “objednat kurz”, budou Vás chtít postupně poznat a až potom nakoupí. Způsobů, jak propagovat online kurz je mnoho, ale jestli chcete jednoduchý recept, tak tady je.

Připravte si lead magnet

Ne, nedělejte nic složitého. Podívejte se na materiály, které už máte k dispozici. Co z toho bude zajímat potenciální účastníky kurzu a probudí to v nich touhu zapsat se do kurzu?

Připravte landing page – přistávací stránku s magnetem na sběr kontaktů

Buďte konkrétní, říkejte pro koho je lead magnet určen, co mu přinese. I když máte několik cílovek pro váš kurz, nekomplikujte to sobě ani klientům. prostě cílovky proškrtejte a zaměřte se na konkrétní potřeby konkrétních klientů.

Nepodceňte sílu e-mailů

Připravte si sérii e-mailů, které budou potenciálním zájemcům o kurz přinášet zajímavý obsah. Opět nevymýšlejte nic nad rámec kurzu. Dejte jim 5% obsahu z připravované lekce a máte parádní e-mail, který pomůže, zaujme a vzbudí touhu vědět víc.

  1. Věnujte se propagaci přistávací stránky

Propagujte, kde se dá. Pošlete to známým, dejte to všude na sociální sítě, do různých skupin, ve kterých se pohybuje váš ideální klient. Propagujte intenzivně, 3x týdně minimálně.

Mějte připravenou prodejní stránku

Mohou to být samostatné webovky, nebo to může být součást vašeho webu. Maximálně zjednodušte všechny bariéry v nákupu. Dejte si záležet na textu prodejní stránky. Kontakty z e-mailu a sociálních sítí přiveďte na prodejní stránku. 

Placená reklama

Pokud bude dobře zacílená a povede klienty na správně připravenou prodejní/landing page, určitě se vyplatí. Mějte to však dobře spočítané, investice do placené reklamy versus prodeje a čas strávený přípravou kurzu. Průběžně sledujte, jak se kampani daří, vyhodnocujte výsledky a nechte si poradit, jaké změny je potřeba udělat.   

Propagujte kurz organickým obsahem na svém webu a sociálních sítích

Prostě pište o horkých tématech, které v kurzu řešíte. V případě naší Katky copywriterky to jsou témata, ke copy, jak vyladit tón, kterým zákazníka oslovujete, jak formulovat prodejní e-mail apod. Zkrátka a dobře přibližte lidem, co v kurzu řešíte a dejte jim vědět, proč by je to mělo zajímat. 

Neseďte v koutě, spolupracujte s ostatními kouči, lektory a tvůrci

Být hostem v podcastu, uspořádat webinář nebo hostovat s tématem ve FB skupině, která Vám nepatří je také cesta, jak být vidět, slyšet a nabízet kurz.

 

Tolik rychlá odpověď na otázku Katky, jak hotový kurz během několika dnů prodat. Berte to jako rychlý recept na bábovku. Pokud přijdete včas, můžeme vše naplánovat daleko pečlivěji. Zjistit, zda bude o váš kurz zájem, můžeme ještě před tím, než v jeho přípravách utopíte veškerý svůj čas.

Jak prodat kurz ještě než bude hotový?

Ověřit prodejnost kurzu můžete jednoduše ještě před jeho vznikem. Jednoduše si vyrobíte nabídku kurzu a začnete s propagací ještě než budete mít kurz hotový. Zjistíte, jak na to bude reagovat Vaše cílová skupina. Možná zjistíte, že bude potřebovat něco jiného. 

Kdy může být příprava online kurzu ztráta času?

Možná to tak nevypadá, když se podíváte kolem, ale není nutnou podmínku podnikání mít za každou cenu online kurz. Na rovinu vám řeknu, kdy se příprava online kurzu vyplatí a kdy ne. Je to zbytečné, když:

Nemáte dostatek kontaktů

Pod 200 kontaktů, bych vám ani nedoporučovala online kurz nabízet. Raději se soustřeďte na vnímání toho, co vaši klienti potřebují, sbírejte podněty a do placeného online kurzu se můžete pustit, jakmile budete mít větší základnu potenciálních klientů. 

Podceníte propagaci 

Dobře to znám. Veškerý čas věnujete jako pilná včelka přípravě kurzu, ale zapomenete světu dát vědět, že kurz existuje. Pak se stane, že kurz je pečlivě připravný, ale nikdo o něm neví. 

Nemyslíte na peníze

Nejdřív si spočítejte, kolik času Vám příprava zabere, kolik účastníků chcete mít a za jakou cenu chcete kurz prodávat. Kolikrát do roka chcete kurz opakovat? Nebo se jedná o samonosný kurz a chcete jej zařadit do stálé nabídky vašich služeb?

 

5. Věříte si!

Prodej online kurzů je o budování důvěry. Nepodceňujte čas, který je potřeba pro přípravu propagace a na propagaci samotnou.

Než se vrhnete na tvorbu kurzu, spočítejte si i finanční stránku. Placená reklama vás nespasí, když nebudete mít kvalitně udělanou prodejní a přistávací stránku. Zájem o kurz můžete ověřit ještě před tím, než jej celý vyrobíte.

Pokud se vám zdá, že je toho nějak moc, můžeme se sejít na online schůzce, kde probereme vaši situaci. Pomůžu vám získat nadhled, přiblížím vás k cílové skupině a poradím vám konkrétnější tipy pro získávání klientů, tak abyste už další den po naší schůzce mohli začít podnikat konkrétní akční kroky.