Tvorba nového webu je rozsáhlý projekt, ať už jste se rozhodli, že do toho půjdete sami, nebo si najmete profíky, může se z toho vyklubat docela obsáhlý projekt. Cílem tohoto článku je, předložit vám projektový plán, abyste měli ucelenější představu o tom, co tvorba webových stránek obnáší. Není to totiž jen o technické a vizuální stránce, ale především o vaší prodejní strategii – dobrý web musí především prodávat.

Jednostránkový versus prezentační web
Pokud teprve začínáte koučovat a web potřebujete jen jako virtuální vizitku, doporučuji začít jednostránkovým webem. Postupně na něj můžete přidat obsah a rozšířit jej o blogové články spojené s tematikou vaší koučovací praxe. Dobře připravený obsah na blogu vám pomůže zvýšit návštěvnost webu.
Výběr vhodné platformy pro váš web
Vybírat můžete z více možností. Web můžete stavět na WordPressu, Wixu, Webnodu, Squarespace a dalších platformách. Vybírat můžete podle toho, co jednotlivé platformy nabízí za možná rozšíření v budoucnosti a také podle finančního hlediska.
Připravte si strategii osobního brandu
Samotnému webu předchází zamyšlení nad osobní značkou. Měli byste vědět, čím se odlišujete od vaší konkurence, kdo jsou vaši klienti a co jim nabízíte. Bez těchto základních bodů se váš web mine účinkem.
Získejte nadhled a ujistěte se v tom, jaké je vaše unikátní hodnota s odborníkem na osobní brand. Sami totiž často přehlížíme naše silné stránky a uniká nám skutečná podstata toho, čím můžeme být našim klientům nejužitečnější.
Jedinečná vizuální identita
S webem se pojí také základní vizuální prvky, jako je barevná paletka, logo a výběr písma. Jde o jedinečnou vizuální identitu vašeho osobního brandu. Vizuály by měly vystihovat, jací ve skutečnosti jste a co od vás klienti mohou očekávat.
Vizuální identita by měla být jednotná nejen na webu. Mám na mysli vizuály pro sociální sítě a také tištěné materiály na např. materiály, které používáte při lektorování, prezentační snímky či vizitky. Pokud budete na vizuální identitě pracovat s odborníkem, výstupem by měl být grafický manuál pro dodržení jednotného vizuálního stylu.

Obsah pro váš web
Největší kámen úrazu bývá obsah. Potřebujete texty, fotografie a ti náročnější také grafiku v podobě ikonek či infografiky. S texty si nechte poradit od copywriterů, případně naskočte do online kurzu, který vám s psaním textů pomůže. Pokud neovládáte základní copy principy, budete s texty trápit příliš dlouho a na vaše klienty stejně nezanechají dobrý dojem.
Pokud nejste připraveni na velké brandové focení, vyřešte to jednou vysoce kvalitní fotografií, zbytek fotografií můžete citlivě doplnit z databanky, ale doporučuji dodržet tóny barevné paletky.
Grafické prvky a infografika jsou určitě skvělé, když máte pořádný rozpočet. Zvažte, jestli je to ta pravá investice pro fázi podnikání, ve které se nacházíte. Důležitější totiž je, abyste po zveřejnění webu pravidelně produkovali hodnotný obsah na blogu, či sociálních sítích, ten vám totiž přinese platící klienty.

Zadání pro tvůrce webových stránek
Jakmile máte připravený obsah můžeme se pustit do práce na webových stránkách. Nejprve začneme drátěným modelem, kde si ujasníme, rozložení textů, obrázků a tlačítek. Design webových stránek by měl odpovídat základním principům UX designu. Věnujte pozornost zobrazení webu na různých zařízeních (responzivita).
Propojení webových stránek s ostatními nástroji
Pokud chcete vyhodnocovat návstěvnost webových stránek, tak doporučuji napojení na Google Search Console. Za naprostý základ považuji správný výběr klíčových slov pro vyhledávání (SEO). V případě, že jste aktivní na sociálních sítích, bude vás zajímat FB pixel a další.
Vhodný lead magnet pro spojení s vašimi klienty
Váš web by pro vás měl pracovat, i když spíte. I v případě jednostránkového webu, doporučuji všem klientům, aby na stránkách měli hodnotný obsah výměnou za e-mail – tzv. lead magnet. Tady je potřeba se zamyslet nejen nad obsahem a formou lead magnetu, ale také vhodným e-mailingovým nástrojem, který k rozesílce lead magnetu budete používat.
Spuštěním webu to nekončí
Samotný web vám klienty nepřinese, pokud na něm nebude správný obsah a dobře zadaná klíčová slova. Je potřeba web propagovat offline i online, dávat na něj obsah, který přivede ty správné klienty a průběžně jej aktualizovat o nové informace a hodnotný obsah. Právě z toho důvodu po spuštění webu pokračuji s klienty na tvorbě obsahového plánu.
Získejte projektový plán pro tvorbu webových stránek
Všechny zmíněné kroky a další jsem sepsala do seznamu, který vám pomůže ještě lépe prioritizovat jednotlivé kroky. Najděte v něm také nahlédnutí za oponu procesu tvorby webových stránek. Nabízím totiž nezvyklou kombinaci tvorby webu, vizuální identity a strategických marketingových konzultací. Odpadnou vám starosti s koordinováním více profesionálů najednou.