Nenechte si ujít letní termín intenzivní marketingové konzultace Brand day.

Statisticky patří stránka O mně ke druhé nejnavštěvovanější na webu. Máme tendenci na ni psát náš životopis, nebo naopak se na ni vůbec nemáme chuť chlubit. Jak to pojmout? Jednoduchá rada by byla, abyste se tolik nesoustředili sami na sebe, ale spíš na to, co o vás klienti potřebují vědět. V následujících odstavcích se dočtete jak na to.  

Jednoduché pravidlo stránky O mně 

Stránka o mně musí být napsaná směrem ke klientovi a jeho potřebám, měla by být stručná a po přečtení této stránky, by měl klient vědět, jaký další krok má udělat.  

Ještě než se pustíte do psaní stránky O mně

Doporučuji odstoupit od počítače a zamyslet se, co by se klienti ideálně o vás chtěli dozvědět. Klidně si udělejte cvičení, ve kterém získáte odstup. Nakreslete vaši postavičku a udělejte si myšlenkovou mapu toho, co klienty o vaší osobě nejvíc zajímá. 

Klienti se mohou například ptát: 

„Jsem tady správně? Řeší můj problém?“

„Proč bych ji měla věřit? Jakou má kvalifikaci a zkušenosti?“

„Budeme si rozumět? Máme stejné hodnoty? Zájmy?“

V ideálním případě hledejte, kde se potkávají potřeby vašich klientů s tím, co nabízíte. Ano, i na stránce O mně je prostor pro ubezpečení klienta v tom, že je tady správně. 

Nepište o sobě, pište se zájmem na potřeby klienta

Místo toho, abyste psali jen o sobě, můžete pojmou text jako konverzaci s klientem. Uvádím názornou ukázku z praxe. 

Věta, která se váže k profesní zkušenosti:

“Vystudovala jsem marketing a vedla kampaně s velkými rozpočty.” 

Tuto větu můžete napsat tak, aby byl klient v popředí a víc adresovala jeho potřeby: 

“Klienty provázím procesem budování osobního brandu, know-how pro tuto práci jsem získala studiem marketingu a zkušenostmi z vedení kampaní ve velkých firmách.” 

 

Struktura stránky O mně

Existují desítky způsobů, jak strukturovat stránku O mně. Abych vám zbytečně nepletla hlavu, nabízím zde jen jeden příklad toho, jak můžete tuto stránku strukturovat. 

1. Nadpis, ve kterém ujistíte klienta, že je tady správně

Dejte důraz na problém, či žádaný stav klienta a už v první větě mu dejte vědět, jak mu můžete skutečně pomoct.

2. V krátkosti se představte

Stačí představení ve třech větách. Vím, že toho nabízíte mnohem víc, ale vyberte si prosím podle toho, co potřebují v krátkém představení slyšet klienti.

3. Dejte klientům argument, proč si mají vybrat zrovna vás

V čem se odlišujete od konkurence?

4. Odbornost

Stačí stručně vyjmenovat kvalifikaci a získanou odbornost. Opět myslete na to, co z vašeho výčtu diplomů, certifikátů a dosaženého vzdělání je relevantní pro vaše klienty. Odbornost můžete vyjádřit také výstižnou referencí.

5. Zajímavosti

Jaké máte zájmy, koníčky a co dalšího vás může s klienty spojovat? Je to vaše vášeň pro jízdu na koni, nebo jste odborníci na degustaci vína? Nebojte se na sebe prásknout něco zajímavého, příblíží vás to ke klientům.

Nasměrujte klienty na další krok

Každá stránka na vašem webu by měla mít jasný cíl. Co chcete, aby udělali klienti po přečtení stránky O mně? Mají vám zavolat? Pokud ano, veďte je tlačítkem na stránku s kontaktem. 

Kam patří dlouhý příběh o tom, jak jste se dostali k podnikání

Pokud máte blog, můžete do jednoho z blogových článků napsat váš příběh a odkazovat na něj ze stránky O mně. Pokud blog nemáte a trváte na tom, že se chcete o váš příběh podělit, pak jej můžete umístit až na konec stránky O mně. Začtou se do něj ti, kteří o dlouhé příběhy opravdu stojí. 

Vyvarujte se zbytečných chyb 

O nejčastějších chybách na webů koučů píšu zde. Na stránce O mně se vám může stát, že bude příliš dlouhá. Škrtejte. Nebojte se vše zestručnit. Průběžně se ke stránce vracejte a aktualizujte ji podle toho, co skutečně potřebují vědět klienti. Zeptejte se vašich klientů na zpětnou vazbu. 

Shrutí

Stránka O mně prodává, je to místo, kde si klient ujasní, zda jste pro něj ideální volba. Před psaním této stránky si ujasněte, jaké informace o vás potřebují klienti vědět. Držte se jasné struktury a buďte struční. 

Potřebujte poradit s texty na web? Chcete si vyjasnit, jaká je vaše unikátní hodnota, co máte vy, ale ostatní to nenabízí? Můžeme to probrat během nezávazné vstupní konzultace.