Nenechte si ujít letní termín intenzivní marketingové konzultace Brand day.

Máte méně než dvě vteřiny na to, abyste v onlinu klienta zaujali. Aby klienti se klienti do vašeho webu začetli a začali přemýšlet nad spoluprací s vámi, můžete udělat těchto pět kroků. Věřím, že většinu z nich máte už na vašem webu správně.

1. Váš klient není každý, proto i na webu komunikujte směrem k cílové skupině

Přemýšlejte nad tím, jak se na váš web potenciální klient dostane a kterou stránku uvidí jako první. Hned na této stránce by mělo být zřejmé, pro koho tady jste a co přesně nabízíte. Zkuste si přečíst tyto věty, víte ke komu promlouvají?

„Koučink je mocná a zároveň citlivá a respektující metoda, jakou vám pomohu najít vaše vlastní řešení.“

„Zbavte se stresu, dosáhněte cíle, posilte mezilidské vztahy. „

„Objevte, co ve vás je, povedu vás.

„Získejte jistotu, začněte si věřit a plnit své sny a cíle.“

Jsou všeobecné, promlouvají ke všem, ale ve skutečnosti neosloví nikoho. Nebojte být konkrétní v tom, pro koho tady jste. Nejen v textech na webu je dobré mluvit přímo na klienty, které chcete koučovat. Uvádím pár příkladů za všechny: 

„Pomáhám přetíženým lídrům získat nadhled a jistotu.“

„Získejte kariéru, kterou chcete a získejte povýšení, které si zasloužíte. Pomáhám ženám uspět v pracovním světě.“

„Nebát se, co přijde dál…Pomáhám rodinám s dětmi překonat obtížná období. „

Jak vyřešit problém s oslovením cílové skupiny

Zamyslete se nad vaší cílovou skupinou. Na koho se ve vaši praxi primárně zaměřujete? Jsou to ženy či muži? Jaké typické potíže s vámi rozebírají? Koho vás baví nejvíc koučovat? Popište si do detailu vašeho ideálního klienta. Vycházejte ze zkušeností z vaší koučovací praxe. Projděte si zápisky z koučinku a určitě tam najdete skvělé podněty pro psaní textů nejen ne web.

2. Koučovací žargon a odborné výrazy nahraďte slovy klientů

Výrazy typu: autentický, motivace, rozvoj lidského potenciálu, emoční kompas, emoce vůbec, transformační koučink apod.Toto slova zní často velmi nepřirozeně a můžeme je v klidu nahradit běžnými slovními výrazy, které zaslechnete při konverzaci s příteli. 

„Společně s klientem nacházíme vzorce, které si nasbíral v průběhu života.“

Tuto větu můžete v klidu zformulovat slovy klientů. Může znít třeba takto: 

„Během koučinku zjistíte, že to, co se vám v životě nelíbí, můžete změnit a já vám ukážu jak.“ 

Jak se vyhnout koučovacímu žargonu a odborným výrazům

Mějte uši jako radary a vnímejte, jakým způsobem lidé ve vašem okolí mluví o problémech, které řešíte během koučinku. Seškrtejte koučovací žargon na vašem webu a nahraďte jej slovy vašich klientů. Hned vám budou lépe rozumět, nebudete jim cizí a rychleji získáte jejich důvěru.

3. Neaktuální a nepřirozené fotografie

Jak staré jsou vaše fotografie na webu? Vystihují vás takové, jací opravdu jste? Jsou vyfocené v prostředí, které je vám vlastní? Jste na nich vyfoceni v akci během koučování, lektorování či vedení facilitace? Fotky nafocené s profíkem, které vás zachytí ve vaší přirozenosti, při práci a v prostředí, ve kterém se pohybujete, vám pomohou získat přesně ty klienty, o které usilujete.

Říkáte si, že těch fotek na webu zase tolik nepotřebujete?

Ano, nejste model ani modelka a může vám to připadat troufalé, ale úkolem fotografií na webu je přiblížit klientovi, kdo jste a co nabízíte. Fotografie slouží především k navázání vztahu s vaším klientem. Prostřednictvím těchto fotografií vznikají první sympatie a klient se s vámi sbližuje.

Jaké fotografie by neměly chybět na webových stránkách koučů

Na schůzku s fotografem se pečlivě připravte. Zamyslete se nad tím, co potřebují na fotkách vidět vaši klienti. Připravte si vzorové fotografie póz a popis atmosféry, kterou chcete na fotografiích zachytit. Místo, kde se budete fotit, by mělo odpovídat místu, kde se běžně setkáváte s klienty. Nezapomínejte ani na předměty, které vás vystihují. 

4. Nepodceňujte sílu stránky O mně

Prozradím vám dvě tajemství stránky O mně.

Tato stránka je statisticky druhou nejčtenější hned po úvodní stránce webu. I tato stránka slouží k tomu, aby prodávala.

Možná už to dávno víte, možná jsou to pro vás novinky. Pryč tedy s obsahem, který klientovi při výběru kouče nepomáhá.

Klienty moc nezajímá:

Ten dlouhý příběh o vaší cestě ke koučinku. Když jej neumíte zkrátit na tři věty, raději jej tam ani nedávejte. 

Příliš mnoho diplomů a cerfitikátů. Klienta ve skutečnosti víc zajímá, jaký je váš koučovací styl, množstvím certifikátů spíš ohromíte konkurenci.

Klienty naopak zajímá:

Proč by si měli vybrat zrovna vás.

Jak konkrétně jim můžete pomoci.

Co přesně jim nabízíte.

Jaké vyznáváte životní hodnoty a co máte společného. 

 Kde se s vámi mohou setkat.

Co tedy psát na stránku O mně, když nabízíte koučink

Zkuste se na sebe podívat očima klientů a každou větu na této stránce napište, tak aby obsahovala informace, které jsou užitečné pro klienty. Co s tím dlouhým příběhem, jak jste se dostali ke koučování? Zařaďte jej až na konec stránky, milovníci dlouhých textů se do něj ochotně začtou. 

5. Nabídněte zájemcům o koučink materiál ke stažení zdarma tzv.lead magnet 

Než se s klientem domluvíte na koučinku, většinou to chce trochu času, vzájemného seznamování a získávání důvěry. Nenechte potenciální klienty z vaší stránky jen tak odejít. Nabídněte jim zajímavý materiál třeba v podobě minionline kurzu výměnou za jejich e-mailovou adresu.

Postupně si tak vytvoříte seznam kontaktů potenciálních klientů, se kterými můžete dále pracovat prostřednictvím e-mailů.

Obsah lead magnetu by měl být zaměřený na  vaše ideální zákazníky. Zaměřte se na konkrétní problém, který s vámi nejčastěji řeší a nabídněte jim řešení. Dále se jim budete připomínat prostřednictvím krátké série e-mailů a pravidelných newslettrů.

Tato strategie nenabízí výsledky do druhého dne, ale z dlouhodobého hlediska se vám opravdu vyplatí. 

Shrnutí

Má váš web chyby a nedokonalosti? Drobné zádrhely a nedokonalosti jsou na místě a jen nás lidsky sbližují s ostatními. Tipy, které zde nabízím, můžete uvést do praxe časem. 

Postupně se zaměřte na tyto body: 

1.  Na vaši cílovku a komunikujte jejím jazykem

2. Proškrtejte koučovací žargon

3. Zaměřte se na fotografie, které přiblíží nejen váš obličej, ale také způsob jakým pracujete a kde pracujete s klienty

4. Stránka O mně také prodává, mluvte směrem ke klientům

5. Mějte na webu lead magnet, dávejte hodnotu zdarma a udržujte kontakt s potenciálními klienty

Přečtěte si také článek 3 věci, které nesmí chybět na stránkách koučů a lektorů. Audit vašeho webu a konkrétní doporučení pro vaši novou marketingovou strategii zvládneme udělat během jedné konzultace a ještě k tomu ode mě získáte písemný výstup. Moji cílovku tvoří koučové, jako jste vy. Díky této specializaci si mohu dovolit jít v tématu marketingových strategií a osobního brandu koučů hodně do hloubky.

Pavlína Olšáková

Strategie, marketing&webdesign pro kouče a lektory

Jsem specialistka na osobní brand, pomůžu vám, když potřebujete od základu vybudovat silnou osobní značku kouče či lektora. Prohlédněte si nabídku služeb.