5 kroků k budování klientely kouče od nuly

Gratuluji, stali jste se akreditovaným koučem a teď už vám nic nebrání v cestě koučovací kariéry. Je čas postupně začít vytvářet svou klientelu, okruh lidí, kteří vám důvěřují a sedí jim váš styl koučování. Prostě vaše opravdové platící klienty. Už nebudete koučovat jen přátele a rodinné příslušníky za čokoládu, ale skutečné klienty za peníze. Jenže jak na to? 

1. Vím, koho chci koučovat

Mít jasno v tom, kdo je váš ideální klient, je naprostý základ. Doporučuji tedy vyjasnit si svou cílovou skupinu a následně vytvořit marketingovou personu, která bude reprezentovat ideálního klienta. Pod pojmem cílová skupina si můžete představit např. ženy po mateřské dovolené, které prochází kariérní změnou. Markentingovou personou pak bude konkrétní žena. Tuto ženu znáte jako své boty, víte, jaké potřeby řeší, z čeho má strach a jaké jsou její životní hodnoty. Proč je důležité vědět, kdo je váš ideální klient? Jednoduše proto, abyste mohli lépe zacílit svou komunikaci

2. Mám reference

Z prvních koučinkových sezení jste jistě dostali zpětnou vazbu. S touto zpětnou vazbou se dá pěkně pracovat v referencích. Správně napsané reference jsou skvělým prodejním argumentem. Pokud teprve stojíte na startu a žádné reference zatím nemáte, tak nezoufejte. Postupně je můžete získat koučinkem zdarma za referenci. Referenci si můžete také se svolením klienta mírně upravit, aby odpovídala přesně na to, co zajímá vašeho potenciálního klienta ve chvíli, kdy váhá nad nákupem vašich služeb.

3. Nabízím zajímavý obsah

Bylo by ideální, kdyby vás klienti na internetu hledali podle vašeho jména, protože o vás už ví a slyšeli, že jste dobrý kouč. Než se tomu tak stane, budete rádi za relevantní obsah na svém webu, který přiláká potenciální klienty. Zamyslete se nad tím, co by vaše klienty mohlo zajímat, co nejčastěji hledají na internetu, co je trápí. Odpovědi na jejich trápení jim můžete naservírovat v podobě článků na blogu, videí či podcastů. Pomocí obsahového marketingu se pomalu budou seznamovat s vaším stylem a postupně budujete vztah, který ideálně vyústí v nákup vašich služeb. Obsahový marketing dá práci, ale rozhodně se vyplatí mu věnovat čas i pozornost.

4. Vytvořím si magnet na kontakty

Mít pěkné webové stránky s docela slušnou návštěvností je bez efektu v případě, jestliže z toho neplynou žádné prodeje ani konkrétní kontakty potenciálních klientů. Vy přece chcete vědět, kdo se o vaše služby zajímá dál, a s tímto potenciálním klientem pracovat. Za tímto účelem můžete vytvořit zajímavý materiál na svůj web, který budete nabízet výměnou za e-mail – tzv. lead magnet. Pokud jsou vaší cílovkou mladí lidé, které trápí nízké sebevědomí, pak pro ně můžete sepsat techniky, které jim pomohou jejich sebevědomí posílit. Bude se jednat o exkluzivní obsah, který nabízíte výměnou za e-mail, a postupně tak střádáte kontakty, které můžete oslovit zajímavými e-maily. 

5. Dávám o sobě vědět i mimo on-line svět

Skvělé kontakty můžete získat na různých akcích, kde se můžete setkat se svou cílovou skupinou. Zkuste se zamyslet, kde ji najdete. Mohou to být např. networkingové akce nebo různé semináře a workshopy. Zde bude záležet na tom, jak obratní jste v networkingu. Opět nejde o to, abyste hned tlačili na pilu a nabízeli své služby, ale prostě nezávazně konverzovali a především si vyměnili kontakty, na které navážete v budoucnu. 

Samozřejmě, že nejlepší doporučení je to, které si předají klienti mezi sebou navzájem. Nebojte se je pošťouchnout k tomu, aby o vás dali vědět ostatním. Jenom koučinkovým sezením práce s klientem nekončí. Pracujte na dlouhodobých vztazích. Není ostuda ozvat se klientovi po delší době, nikam ho netlačit a jen se zeptat na to, zda mu poslední koučink pomohl. Dáte tak přirozeně najevo, že vám na klientech záleží. 

Návod zdarma


5 nejčastějších chyb na webových stránkách koučů + praktický návod, jak tyto chyby napravit 

5 stran čtení, díky kterému dostanete jasné odpovědi na to, co je potřeba na webu změnit a vy už budete vědět, jak to máte udělat.